środa, 11 lipca 2012

Manager McDonald's nie musi znać języka angielskiego?


Wczoraj wracając z Cars&Coffee zajrzałem na chwilę do Złotych Tarasów, aby coś zjeść. Było już późno, około 21:30. Najpierw swoje kroki skierowałem do Burger Kinga. Stałem chwilę ale kolejka nie skracała się więc pomaszerowałem do McDonalda. Stanąłem w kolejce, czekałem chwilę. Jednak i tu kolejka nie poruszała się szybciej. Jednak moją uwagę zwróciła dziewczyna w niebieskim uniformie (noszą je wyżsi stopniem, nie kasjerzy, a np. kierownicy). Stała za kasą, a kasjerka stojąca obok instruowała ją co ma robić. Pomyślałem OK dawno nie stała na kasie mogła co nieco zapomnieć. W między czasie okazało się że mieli jakąś awarię i do picia jest tylko woda w butelce i Coca-Cola Light w puszce (nie jestem w 100% pewien bo skupiałem się na czymś innym, poza tym w końcu i tak nie złożyłem zamówienia). Gdy ta dziewczyna, przeszła na kasę obok spojrzałem na jej plakietkę. Okazało się że widnieje na niej, dumnie brzmiący tytuł "MANAGER". Gdy podszedł do niej kolejny klient, a był to obcokrajowiec nie wierzyłem w to co widzę, a przede wszystkim w to co słyszę, a raczej czego nie słyszę. Ta sama kasjerka, co wcześniej pomagała w obsłudze kasy, rozmawiała z klientem po angielsku bo okazało się że pani MANAGER nie zna języka angielskiego. Kasjerka poszła realizować zamówienie, a pani manager została sama. Gdy przyszło do powiedzenia ceny to jedyne na co było stać panią manager to wskazanie ceny palcem na wyświetlaczu z przodu kasy. Klient podał również złe monety zamiast 50gr podał chyba 5gr jednak z tej sytuacji nie udało się jaj tak dobrze wybrnąć poprzedniej. Wyciągnęła rękę przed siebie i bez słowa czekała na reakcję. Na jej szczęście klient zauważył że pomylił się w rachunkach i szybko zamienił monety.  Nie wydusiła z siebie ani jednego słowa po angielsku.
I teraz zastanawiam się nad jedną kwestią. Czy w lokalu znajdującym się w centrum miasta, a tym miastem jest europejska stolica, w której tydzień temu zakończyły się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, na stanowisku manager nie jest wymagana, chociaż podstawowa znajomość języka angielskiego? To pytanie kieruję bezpośrednio do McDonalda. Link do tekstu "wrzucę" na fan page McDonald's Polska i mam nadzieję że otrzymam szybką odpowiedź.

PS Jeżeli czytasz ten tekst to polub mnie na Facebooku. (możesz zrobić to szybko i bezboleśnie klikając "Lubię to!" w okienku w prawym górnym rogu bloga)        Dziękuję :D

3 komentarze:

Człowieku tam pracują ludzie za 1200-1300 netto to jak się chcesz po nich spodziewać że:
1) maja jakiekolwiek wykształcenie
2) znaja jezyki obce
?????????????????????????????????????

Zreszta nawet jak znaa ang to po co sie wysilac za taka kase

Nie każdy pracownik powinien znać język angielski. Jednak jeżeli jest się managerem to uważam że pewne umiejętności a w tym znajomość języka angielskiego powinna być wymagana. Manager na pewno nie zarabia 1200-1300 netto...

Dostałem odpowiedź na moje pytanie od McDonalda i opublikuję ją dzisiaj na blogu.

manager zarabia na reke 1300 z czymś, jeśli czas realizacji zamowien sie utrzymuje stale to jest jeszcze premia. Na kasie wychodzi około 1050zł.

Prześlij komentarz